Svědění pokožky hlavy

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jakou příčinu může mít svědění pokožky hlavy, které trvá už 2 měsíce. Žádné léky kromě hormonální antikoncepce, kterou užívám již od 16 let stále stejnou, neužívám a ani jsem nezměnila vlasovou kosmetiku. Je mi 28 let a také mi 2x za celý život (co jsem zjistila) vypadly vlasy v pravidelném kruhu velikosti desetikoruny. Poprvé asi před 10 lety a naposled před necelým rokem. Poprvé jsem si sama a možná špatně odůvodnila, že to bylo stresem z maturitní zkoušky, ale podruhé už jsem to na stres svádět nechtěla, protože jsem ani žádný nepociťovala. Kožní lékař mi pouze na základě této informace, bez jakéhokoli vyšetření oznámil, že se jedná o alopecii. Nevím, jestli to může mít spojitost se svěděním a také ani nevím, jak se k pokožce hlavy chovat při tomto onemocnění. Kožní lékař mi řekl, že s alopecií nic neudělám, že tu prostě mám, nebo nemám a nic mi nedoporučil.Předem moc děkuji za radu.

Anonym, 19. 1. 2016

Odpověď

dobrý den.

Podle popisu by mohlo jít o tzv. areátní alopecii. Ta může být spojena se svěděním vlasové pokožky. Příčin areátní alopecie může být celá řada. Bez klinického vyšetření není možné se k problematice více vyjádřit.

Pokud byste měla zájem o konzultaci, můžete se objednat cestou recpece.

Dr. k. Fajkošová

 

« Zpět