Dříve se o pitném režimu skoro nikdo nezmiňoval. Ale v poslední době se nemluví o ničem jiném, je nám neustále připomínáno, abychom vypili aspoň 2 litry vody denně. Jak se to ale naučit? Nebojte, existuje pár rad, jak s pravidelným pitným režimem začít.

Kolik toho máme vypít?

Optimálně bychom za den měli vypít  2–3 litry vody. Ovšem při větším horku nebo větší fyzické námaze klidně i více. Důležité také je, aby byl pitný režim pravidelný přes celý den, není tedy moc zdravé vypít 2 litry vody naráz.

Proč bychom vlastně měli pít?

Pokud je náš organismus dehydratovaný, má daleko větší sklony například k bolestem hlavy, nebo dokonce i zácpám. Pitný režim je také důležitý pro správnou funkci ledvin a má pozitivní vliv na hydrataci pokožky.

 

Začněte postupně

Pokud jste doposud vypili sotva půl litru vody za den, nemůžete zničehonic chtít, aby vaše tělo vstřebalo hned 3 litry. Začněte postupně (ideálně po týdnu) zvyšovat svou denní dávku, ať si tělo zvyká krok po kroku.

Vybavení je základ

Abyste mohli pravidelně pít, musíte taky mít z čeho. Ideální je si pořídit nějakou pěknou novou plastovou nebo skleněnou láhev a mít ji vždy při ruce.

Pijte, co vám chutná

Nikde není dáno, že musíte pít jen a pouze vodu. Ano, slazené limonády nejsou ideální, ale můžete si vyrobit limonádu domácí nebo si obyčejnou vodu ochutit například mátou, zázvorem a limetkou, přesně podle vašeho gusta. Máte rádi čaj? Zelený je ideální!

Mějte parťáka

„Nakažte“ pitným režimem i kolegy a kolegyně v práci a navzájem se kontrolujte a připomínejte si, kdy se máte napít. Víc hlav víc ví.

Pomůže technika

Opravdu zapomínáte pít a nic nepomáhá? Nastavte si upomínku do telefonu, zadejte opakování na každou hodinu a je to. Nebo si rovnou stáhněte chytrou aplikaci, která vám pití připomene a ještě vám vypočítá, kolik byste toho optimálně měli vypít během dne.

 

Vidíte, začít s pravidelným pitným režimem není tak těžké, chce to jen vytrvat. Držíme palce!